Uuel aastal uue hooga

Mul on veel nii palju, millest kirjutada eelmisest aastat, kuid ma ei ole suutnud ennast kuidagi arvuti taha naelutada. Peaks mainima, et see talv ei ole Emiraatides hullumaja. Tavaliselt sellel ajal olen ma hullumas ning arvestan minutitega oma päevaplaani. Isegi uus aasta ilutulestikku ei olnud masside hordid Dubais blokeerimas, nagu tavaliselt.

Mina võtsin uue aasta vastu märgatavalt rahulikumas miljöös. Sõitsime sõpradega Al Qudra kõrbesse ning seal olid ees juba tegusad hollandi noored, kes olid ekraani ning kõlarid püsti pannud.

Koht oli välja valitud düünide vahele ning vältimaks mõne hullu üle düüni sõitmist ning meie telkidesse maandumist, parkisime autod düüni äärele, et anda märku, et see koht on võetud 🙂

Kõrbes oli kahel perel ka lapsed kaasas. See tähendas vaid üht. Kuni laste magamaminekuni vaatasime lastefilme. Alustasime koduloomade saladuslikust elust ning jätkasime Jääajaga. Jääaeg oli vist juba paarkümmend minutit mänginud, kui üks mees avastas, et film on araabia keeles 🙂 Lapsed ei teinud ka teist nägu, et filmist aru ei saa. Samas Jääaeg on juba selline klassika, mida teavad kõik nagu meie, “Kui Arno koolimajja jõudis” 🙂

Kui lapsed olid magama läinud, siis demokraatliku hääletuse tulemusena, vaatasime filmi Jokker. Minu jaoks oli see wow-elamus. Ma teadsin, et selline film on kinodes, kuid ma ei näinud ühtegi treilerit ning ei teadnud ka filmi sisust. Kuskil ajusopis seostus mul sõna “Joker” vaid Batmaniga 🙂 See film oli lihtsalt nii hea. Mitte ainult Phoenixi näitleja meisterlikkus, vaid ka kogu see keskkond. Võtke nüüd Jokkeri film ning pange see öisesse kõrbesse tähistaeva alla. Super. Me olime kõik ekraani naelutatud. Mitte keegi isegi ei iitsatanud. Ainult P. andis aegajalt teada, et mitme minuti pärast peame šampuse oma külmkastidest välja võtma ning lahti korkima 🙂 Õnneks saime filmi vaadatud enne uue aasta saabumist.

Kui uus aasta oli vastu võetud jätkusid jutud tatoveeringute teemadel. Mulle jäi meelde, et A. soovis omale Super Mario seent käele 🙂 Kui meie soov jututeemal “keha moonutada” sai läbi, siis möödus 01.01 esimesed tunnid meil väga teaduslikult.

Nimelt oli P. kaasas alumiiniumist suur pott, mille sisse olid tehtud augud. Selle poti eesmärk oli ohutu lõkketegemine. Poti peale asetasime kolmejalgse grillaluse. 2020. a esimene eesmärk oli välja selgitada, kui suure lõkke ja kuumuse peame potti saama, et alumiinium sulama hakkaks? Hüpoteesid olid väga erinevad, kuni lõpuks võtsime appi Google´i ning pidime pettuma. Meie soov näha potis suuremat kuumust osutus ilmselgelt palju väiksemaks 🙂 Võib olla oleksime selle kuumuse kätte saanud, sest meie seas oli üks “ohutu püromaan”, kuid ta naine pani talle keelu peale. Ta oli natuke õnnetu, kuid hakkas kohe kiirelt agiteerima uut ohvrit, kes tema asemel halgusid lõkkesse loobiks 🙂

Hommikul telgist ärgates paistis meile imeline vaade. Suur kaamelikari jalutas mõnekümne meetri kaugusel meie telklaagrist. Vaatepilt jahmatas mind nii äga, et ma ei tulnud selle peale, et isegi pildistada. Sõime hommikul pannkooke ning oligi aeg asjad kokku korjata ning tagasi oma kivilinna liikuda.

Bensiinijaamas peatust tehes oli mul hulk kuponge. Nad loosivad iga aasta Dubai shopping festivali raames välja autosid, mida võidavad ainult hindud 🙂 Mina ja S. olime hõivatud kupongide täitmisega, kui korraga H. küsis, et mida me teeme? S. tahtis teada, et miks küsitakse kupongil meie rahvust? Mina arvasin, et eks selle järgi ole näha, kellel on raha ise see auto osta ja kellel mitte 🙂 Selle peale soovitas S. meil rahvuseks “Indian” märkida. Mina veel vaese Ida-Eurooplasena võiksin läbi õnne võita, kuid tema on ju rikas itaallane 🙂 H. tundis meie taga piinlikkust. Me olime oma “rassiteooriaga” nii ametis, et me ei pannud tähelegi hindude rohkust meie ümber 🙂

Jõudsime Dubaisse ning pakkisin oma asjad ümber oma autosse ning hakkasin Ajmani poole sõitma. Teel koju tegin veel ühe peatuse bensiinijaamas. Soovisin omale VIP tagi autole. See on selline silt, et kui kannad kontole raha, siis saad bensiini võtta selle konto arvelt. Kohe kui tankimispüstol stardib, siis loeb triipkoodi pealt minu konto ja raha hakkab kohe maha tiksuma. See hoiab aega kokku ning ei pea sularahaga või kaardimaksetega tanklas jamama. Läksin sinna ja nii nagu enamus kohtades, olid mul vastas rõõmsad filipiini neiud. Kuna konto tegemisega läks aega, siis võtsin ühe burgeri mäkist. Tulin tagasi ja mitte essugi. Neiu vaatab mulle otsa siiraste silmadega ning väidab, et süsteem on ülekoormatud 🙂 Päriselt? 01.01 kell 11:30 hommikul on kogu Araabia Ühendemiraadid ENOCi bensiinijaamades VIP tagi vormistamas? 🙂 Loll on see, kes vastust ei leia 🙂

Esimene jaanuari nädal on läinud üllatavalt rahulikult. Olen saanud tegeleda natuke paberimajandusega, kohtunud sõpradega, andnud ära linnupojad ning nüüd ootan millal torm vaibub.

Üle riigi on antud tormihoiatus. Mägistes piirkondades nagu RAK on isegi teed suletud. Maa-alused parklad ujutavad üle ning tuul tassib prahti igale poole laiali. Õnneks mul siin Ajmanis on asi rahulikum. Kõige suurem möll toimus täna öösel. Nüüd on pilvede tagant isegi natuke päikest näha.

Lisa kommentaar